Att börja leva i nuet

Så många tankar så många känslor och jag hittar inte rätt 
Varför 
Jag vet inte 
Just nu lever jag som i ett konstigt töcken ... som dimman ligger precis ovanför det höga gräset i gryningen där älvorna dansar runt mig 
Jag ler.. jag känner.. jag är men ändå kan jag inte röra mig 
Mitt väsen har fastnat
Jag ser hur jag sträcker ut min arm och öppnar min hand i väntan på någons men inser att det bara sker i mitt sinne och ser min själv stå där fortfarande orörlig 
Jag försöker styra tankarna men de faller liksom tillbaka igen, in i samma grådisiga dimma som jag gjorde allt för att skingra
Det lättade och jag sträckte ut min hand för att greppa tag i en känsla, för att känna den och ta vara på just den så den inte blandades med alla andra och försvann i mängden
men just som jag kände den så försvann den igen 
 
Vart försvann allt och vad var det egentligen som hände
 
Tror att många av oss sitter i just den tanken och känslan ibalnd och vissa av oss lite oftare än andra 
men är det fel på oss då?
Är det samhället som förvirrar oss?
Är det vår omgivning eller är det bara vårt eget sinne 
Hur hittar vi svaren? 
 
Måste vi hitta dom?
Kan vi inte bara låta allt få vara som det är idag.. omfamna tanken och känslan och bara låta dom få vara?
Måste vi tvinga oss själva in i ett hörn eller till ett vägskäl varje gång och ifrågasätta 
Jag har svaret.. NEJ VI MÅSTE INTE NÅGOT
men vi gör det ändå 
Hur ska vi då kunna lära oss att leva i nuet 
Mitt NU är idag förvirrande och svårt att välja 
men jag gjorde ETT VAL för 30 min sen 
Jag började skriva och dela med mig ... det är ETT VAL för idag och MITT VAL 
Vad är ditt?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

heartnsoul.blogg.se

Mitt liv eller kanske ditt liv

RSS 2.0